Vraagje Nederlands NL

This area is dedicated to our foreign guests of this forum. Contributions can be written in any language.
[Diese Kategorie ist den ausländischen Gästen dieses Forums gewidmet. Beiträge können in beliebiger Sprache verfasst werden.]
Antworten
Railion
Beiträge: 10
Registriert: Sonntag 14. Mai 2006, 19:48

Vraagje Nederlands NL

Beitrag von Railion »

Kan iemand soms NS99 bewerken tot nu 2006 ??
Van koplopers koppelen als je wilt stuur jou MSN via PB
broodje
Beiträge: 20
Registriert: Montag 13. März 2006, 15:28
Wohnort: Leiden, The Netherlands

Re: Vraagje Nederlands NL

Beitrag von broodje »

hoe bedoel je dat?

Ik heb Nederland 2003 in zijn geheel gemaakt, van op en afgaande treindiensten, spitsdiensten, koppelende koplopers etc etc. Maar je zegt het nu alsof dat 'even gedaan' kan worden... Ik ben vanaf het spoorboekje 2003 uitkwam tot afgelopen februari hiermee bezig geweest [img]icon_razz.gif[/img] .

Wat mij betreft zou deze baan op dutchbahn terecht kunnen komen, maar daar moet Bastiaan maar even op reageren aangezien het zijn site is.

Ik ben nu bezig met nederland op schaal 1:64 (dus 64 vakjes is 1km) ik heb net de Amsterdamse tram en metro af, het spoor ligt er tot en met watergraafsmeer en Leiden. Dit project wordt echter ook weer meerjarig.. vooral omdat ik ook de dienstregeling van 2007 wil gebruiken. (die is nieuw ten opzichte van die van 2003)
Railion
Beiträge: 10
Registriert: Sonntag 14. Mai 2006, 19:48

Re: Vraagje Nederlands NL

Beitrag von Railion »

Kan je hem via MSN sturen als die hebt mijn MSN is bustrein @ hotmail .com of kan je hem hier uploaden ??? of is die ergens te downloaden
Zuletzt geändert von Railion am Mittwoch 2. August 2006, 14:44, insgesamt 1-mal geändert.
Bastiaan
Beiträge: 228
Registriert: Montag 8. Dezember 2003, 20:50
Wohnort: Zwolle (NL)
Kontaktdaten:

Re: Vraagje Nederlands NL

Beitrag von Bastiaan »

@Hamza (Railion): Zo'n groot net als NS99 is niet zomaar te bewerken met een nieuwe dienstregeling. Ik denk dat ook weinig mensen dat zomaar zullen gaan doen omdat jij dat wil. Waarom probeer je het niet zelf?

@broodje: 'Tuurlijk wil ik jouw net op DutchBahn zetten. Maar daar kunnen we het nog uitgebreid over hebben op MSN.
Zuletzt geändert von Bastiaan am Mittwoch 2. August 2006, 16:24, insgesamt 1-mal geändert.
Niederländische Grafiken für BAHN -- Jetzt nicht mehr auf DutchBahn, aber auf Trapho.net!
Railion
Beiträge: 10
Registriert: Sonntag 14. Mai 2006, 19:48

Re: Vraagje Nederlands NL

Beitrag von Railion »

<table width="90%" cellspacing="1" cellpadding="3" border="0" align="center"><tr> <td><span class="genmed">Zitat:</span></td></tr><tr><td class="quote">@Hamza (Railion): Zo'n groot net als NS99 is niet zomaar te bewerken met een nieuwe dienstregeling. Ik denk dat ook weinig mensen dat zomaar zullen gaan doen omdat jij dat wil. Waarom probeer je het niet zelf?

@broodje: 'Tuurlijk wil ik jouw net op DutchBahn zetten. Maar daar kunnen we het nog uitgebreid over hebben op MSN.</tr></td></table>


Hallo Bastiaan leuke vakantie gahad [img]icon_biggrin.gif[/img] .
Heb ik geprobeert maar ik krijg botsingen gebruik jouw matrieel vindt het mooi en bij de koploper al helemaal en dan raak ik weer in de war [img]icon_confused.gif[/img]
Bastiaan
Beiträge: 228
Registriert: Montag 8. Dezember 2003, 20:50
Wohnort: Zwolle (NL)
Kontaktdaten:

Re: Vraagje Nederlands NL

Beitrag von Bastiaan »

Ja, ik heb een leuke vakantie gehad, dankje.

Als je telkens botsingen krijgt heb je waarschijnlijk te weinig ervaring met treinen inplannen enzo. Op zich is de opzet van NS99 niet zo ingewikkeld (de treinen rijden 24 uur per dag door, ze gaan 's nachts niet buiten dienst), maar je moet wel even weten hoe het moet.
Allereerst zou ik alle treinen verwijderen zodat je hele net leeg is. Dan kan je het beste beginnen met een simpel spoorlijntje, bijvoorbeeld ergens in het Noorden. Voer bij de eindpunten en de stations waar ze lang blijven staan de goede tijden in (uit het spoorboekje). Zorg dat de trein de goede richting op wordt geleid bij de wissels en dat de haltes, seinen en snelheidsbordjes goed staan. Als je de treinen wil laten rijden kan je het beste eerst een trein laten vertrekken van het beginpunt. Zodra deze vertrokken is voeg je de volgende toe. Als deze vertrokken is voeg je de volgende toe. Net zolang tot de eerste trein weer terug bij het begin is. Soms zijn twee treinen of zelfs eentje al genoeg.
Ik zou niet meteen proberen treinen te laten koppelen. Dat is erg moeilijk in te stellen en daar moet je echt ervaring mee hebben.

Het is gewoon een kwestie van oefenen, net zolang tot het werkt. Als je het nooit eerder gedaan hebt gaat het nooit in één keer goed.
Zuletzt geändert von Bastiaan am Mittwoch 2. August 2006, 18:15, insgesamt 1-mal geändert.
Niederländische Grafiken für BAHN -- Jetzt nicht mehr auf DutchBahn, aber auf Trapho.net!
Railion
Beiträge: 10
Registriert: Sonntag 14. Mai 2006, 19:48

Re: Vraagje Nederlands NL

Beitrag von Railion »

Bastiaana heb je net toegevoegt kan je acpeteren op MSN ????? [img]icon_biggrin.gif[/img]


Zo MT heerlen zijn leeg en Nijmegen , Eindhoven
Bastiaan
Beiträge: 228
Registriert: Montag 8. Dezember 2003, 20:50
Wohnort: Zwolle (NL)
Kontaktdaten:

Re: Vraagje Nederlands NL

Beitrag von Bastiaan »

<table width="90%" cellspacing="1" cellpadding="3" border="0" align="center"><tr> <td><span class="genmed">Zitat:</span></td></tr><tr><td class="quote">Zo MT heerlen zijn leeg en Nijmegen , Eindhoven</tr></td></table>
Je kan treinen ook verwijderen door de lijst met alle treinen te openen. Je krijgt dan alle locs en wagons te zien. Als je er een aanklikt krijg je een hele lijst met treinen die die wagons bevatten en als je er dan een aanklikt kun je 'm verwijderen. Als je een beetje handig bent kun je ze heel snel verwijderen.
Niederländische Grafiken für BAHN -- Jetzt nicht mehr auf DutchBahn, aber auf Trapho.net!
Railion
Beiträge: 10
Registriert: Sonntag 14. Mai 2006, 19:48

Re: Vraagje Nederlands NL

Beitrag von Railion »

Bedankt
broodje
Beiträge: 20
Registriert: Montag 13. März 2006, 15:28
Wohnort: Leiden, The Netherlands

Re: Vraagje Nederlands NL

Beitrag von broodje »

overigens is het noorden niet een goed advies Bastiaan ;). Die wadlopertjes doen ingewikkeld in de spits, makkelijker zijn bijvoorbeeld de 600 (benelux) de ICE, EC en CNL. De treinen die pendelen tussen Den Haag CS en Eindhoven/Venlo zijn ook redelijk te doen. Nagenoeg alle stoptrien zijn zeer ingewikkeld in de spits, vaak worden ze doorgetrokken of gaan vaker rijden. Oh het hele net van syntus is daarentegen weer wel vrij simpel. De IJsellijn (Zwolle-Roosendaal) is ook te doen, wel even opletten in Arnhem en Zwolle aangezien daar zo nu en dan van een verkeerd platform vertrokken wordt.

Ik was begonnen met de 2100/2400/2600 dat zijn de IC's die pendelen tussen Amsterdam/leiden/den haag/rotterdam/Dordrecht/Vlissingen. Deze zijn op zich goed te doen als je niet treindelen achterlaat in Roosendaal. (even opletten in Amsterdam welke treinserie in welke overgaat.)

Overigens hoef je dat allemaal niet zo ingewikkeld te maken, ik denk dat ik het eerste jaar dat ik bahnde me vooral met leuke 'heuvel banen' ala kijfhoek heb beziggehouden. Kijken hoe efficient je kan heuvelen met bahn :). Oh en natuurlijk wat simpele dingen proberen te doen. Met Nederland ben ik eigenlijk pas later gaandeweg begonnen.

Op het moment dat ik dit typ is Bastiaan niet online [img]icon_surprised.gif[/img] , maar ik ben via msn te ook wel aan te spreken :). [url=mailto:breadje@hotmail.com]breadje@hotmail.com[/url]

Ik vind het altijd leuk om naar andere mensen hun bahn files te kijken, erg grappig om te zien op hoeveel manieren een probleem op is te lossen. Kortom zodra je wat hebt laat maar zien :). Bastiaan en ik hebben zo ook regelmatig banen uitgewisseld en das erg leerzaam vond ik (vooral de 2025 banen van Bastiaan waren leuk :D)
Antworten