Nederlands teamworkproject (Dutch)

This area is dedicated to our foreign guests of this forum. Contributions can be written in any language.
[Diese Kategorie ist den ausländischen Gästen dieses Forums gewidmet. Beiträge können in beliebiger Sprache verfasst werden.]
Antworten
Bastiaan
Beiträge: 228
Registriert: Montag 8. Dezember 2003, 20:50
Wohnort: Zwolle (NL)
Kontaktdaten:

Nederlands teamworkproject (Dutch)

Beitrag von Bastiaan »

Beste Hollanders,

Ik ben samen met twee andere Nederlanders (Sven en Dennis) bezig met een Nederlands teamworkproject voor Bahn. De bedoeling is dat we een groot gebied naar Nederlands voorbeeld als eindresultaat hebben. Spreek je Nederlands, heb je enige kennis van Nederlandse spoorwegen en wil je meewerken aan dit project? Neem dan contact op met mij: [url=mailto:bastiaan.luytjes@planet.nl]bastiaan.luytjes@planet.nl[/url] of met Dennis: [url=mailto:twenteland@home.nl]twenteland@home.nl[/url] . We hopen dat we samen een mooi net kunnen bouwen.

Bastiaan
Niederländische Grafiken für BAHN -- Jetzt nicht mehr auf DutchBahn, aber auf Trapho.net!
Roki
Beiträge: 54
Registriert: Dienstag 24. Juni 2003, 22:00
Wohnort: Maastricht, Niederlande

Re: Nederlands teamworkproject (Dutch)

Beitrag von Roki »

Nog niet veel reacties hier, Bastiaan. Vertel eens wat meer over je project. Welk deel van het land hebben jullie onderhanden?
Ich bitte um Entschuldigung für evt. Grammatik- und Rechtschreibfehler. Danke!
(Bahn 3.89 via Wine unter Linux Mint 20 & 400beta5b, Win 10)
Sander Fondse
Beiträge: 1965
Registriert: Sonntag 18. April 2004, 17:40
Wohnort: Nieuwveen (ZH), die Niederlande
Kontaktdaten:

Re: Nederlands teamworkproject (Dutch)

Beitrag von Sander Fondse »

Ik zou geïnteresseerd zijn,

maar ik heb echter al genoeg werk. Niet alleen werk ik al in 3 Wandernetze (Wanderwitz, Regio en 1952), tevens ben ik nog scholier die volgend jaar examen moet doen.

Sorry [img]icon_rolleyes.gif[/img]
Bahn, immer etwas zu tun. Und ohne Verspätungen, wie die NS.
Bastiaan
Beiträge: 228
Registriert: Montag 8. Dezember 2003, 20:50
Wohnort: Zwolle (NL)
Kontaktdaten:

Re: Nederlands teamworkproject (Dutch)

Beitrag von Bastiaan »

Momenteel loopt het project ook een beetje vast. Ik bouw er vaak niet aan, omdat er wat probleempjes in zitten en ik heb geen zin om die op te lossen, omdat ik ook met andere dingen bezig ben.
Maar ja, het is zomervakantie en het is warm, dus ik ga deze in deze tijd liever een eindje fietsen dan de hele dag binnen zitten bahnen [img]icon_confused.gif[/img]

Bastiaan
Niederländische Grafiken für BAHN -- Jetzt nicht mehr auf DutchBahn, aber auf Trapho.net!
Gast

Re: Nederlands teamworkproject (Dutch)

Beitrag von Gast »

wat zou dat nederlandse project dan zijn? Ik bedoel, ik heb het voledige nederlandse net op 1:50 nagemaakt, inclusief alle goederensporen, en ben bezig metde rivieren. Verder (op 20 trein series na) rijden alle treinen op een dienstregeling uit 2003 (inclusief spitstreinen en einde dienst etc). Ik heb hier veel tijd aan besteed... En nu willen julie samen hetzelfde doen? of begrijp ik dit nu helemaal verkeerd?
Gast

Re: Nederlands teamworkproject (Dutch)

Beitrag von Gast »

sory, ben Daan/Broodje, maar dat had je waarschijnlijk wel begrepen? :)
Bastiaan
Beiträge: 228
Registriert: Montag 8. Dezember 2003, 20:50
Wohnort: Zwolle (NL)
Kontaktdaten:

Re: Nederlands teamworkproject (Dutch)

Beitrag von Bastiaan »

Hoi Daan, leuk dat je ook even langs komt [img]icon_wink.gif[/img]
Nee, we gaan Nederland niet nabouwen (en zeker niet zoals jij het hebt. Dat gaat ons vast niet lukken... [img]icon_wink.gif[/img] ) We willen een fictief net bouwen naar Nederlands voorbeeld. Maar zoals ik al eerder zei, doen we er de laatste tijd niets aan.

Bastiaan
Zuletzt geändert von Bastiaan am Mittwoch 3. August 2005, 15:40, insgesamt 1-mal geändert.
Niederländische Grafiken für BAHN -- Jetzt nicht mehr auf DutchBahn, aber auf Trapho.net!
Gast

Re: Nederlands teamworkproject (Dutch)

Beitrag von Gast »

Misschien is de volgende link wel leuk.

Het is een script die BNA files genereert die automatisch geimporteerd kunnen worden in BAHN.
Het is gebasseerd op GIS data.

Zie: http://xs4all.nl/~wanl0049/rrline.htm

groet, Bert Tijhuis
Bastiaan
Beiträge: 228
Registriert: Montag 8. Dezember 2003, 20:50
Wohnort: Zwolle (NL)
Kontaktdaten:

Re: Nederlands teamworkproject (Dutch)

Beitrag von Bastiaan »

Hallo Bert,

Bedankt voor de tip. Het lijkt me een zeer handige tool.
Helaas is de installatie wel een beetje ingewikkeld. Zou je er ook gewoon als een compleet programma van kunnen maken maken dat je in één keer kan downloaden en installeren, zonder dat je van allerlei andere internetsites ook nog wat programmaatjes moet halen?

Bastiaan
Niederländische Grafiken für BAHN -- Jetzt nicht mehr auf DutchBahn, aber auf Trapho.net!
Bastiaan
Beiträge: 228
Registriert: Montag 8. Dezember 2003, 20:50
Wohnort: Zwolle (NL)
Kontaktdaten:

Re: Nederlands teamworkproject (Dutch)

Beitrag von Bastiaan »

Ok, zo is het simpeler. Ik ben het nu aan het installeren.
Bedankt! [img]icon_wink.gif[/img]

EDIT: Ik heb het even geprobeerd en het werkt perfect (afgezien van dat de spoorwegsituaties in sommige steden wel erg raar zijn). Leuk dat er ook nog oude spoorlijnen op staan. Handig voor als je historische netten gaat maken [img]icon_smile.gif[/img]

Bastiaan
Zuletzt geändert von Bastiaan am Sonntag 7. August 2005, 20:43, insgesamt 1-mal geändert.
Niederländische Grafiken für BAHN -- Jetzt nicht mehr auf DutchBahn, aber auf Trapho.net!
Gast

Re: Nederlands teamworkproject (Dutch)

Beitrag von Gast »

AARG!!!, en daar kom je nu mee! [img]icon_evil.gif[/img] [img]icon_wink.gif[/img] [img]icon_lol.gif[/img] Sjonge jonge, je wil niet weten hoeveel uur ik met een liniaal op een topgrafische kaart ben bezig geweest, of daarna in ozieexplorer.... zucht.. en ja de foutjes die in mijn nederland zitten zijn zo ook goed te voorkomen. Zo heb ik bij het uitmeten van denhaag-dordrecht ergens een keer teveel alt+pijltje gebruikt, kortom ergens zit ik 50 vakjes fout waar je dan halverwegen utrecht achterkomt [img]icon_razz.gif[/img] .

Kortom mooie software en zeker bruikbaar.
Antworten