Dutch! Samenwerken.

This area is dedicated to our foreign guests of this forum. Contributions can be written in any language.
[Diese Kategorie ist den ausländischen Gästen dieses Forums gewidmet. Beiträge können in beliebiger Sprache verfasst werden.]
Svenniej
Beiträge: 1
Registriert: Samstag 2. Dezember 2006, 10:51

Dutch! Samenwerken.

Beitrag von Svenniej »

Het lijkt me heel leuk om met een aantal andere nederlandse bahners samen een netze te gaan maken. Intresse laat dan ff een berichtje achter

Svem
Bastiaan
Beiträge: 228
Registriert: Montag 8. Dezember 2003, 20:50
Wohnort: Zwolle (NL)
Kontaktdaten:

Re: Dutch! Samenwerken.

Beitrag von Bastiaan »

Zoiets is er al: TWP-NL. Alleen ligt het al een jaar stil [img]icon_sad.gif[/img]
Niederländische Grafiken für BAHN -- Jetzt nicht mehr auf DutchBahn, aber auf Trapho.net!
Rolinator
Beiträge: 13
Registriert: Sonntag 10. Dezember 2006, 17:46
Wohnort: Die Niederlande

Re: Dutch! Samenwerken.

Beitrag von Rolinator »

<table width="90%" cellspacing="1" cellpadding="3" border="0" align="center"><tr> <td><span class="genmed">Zitat:</span></td></tr><tr><td class="quote">Het lijkt me heel leuk om met een aantal andere nederlandse bahners samen een netze te gaan maken. Intresse laat dan ff een berichtje achter

Svem</tr></td></table>

lijkt me leuk
ik meld me aan
So Schön wie Bayern...
mcgadget
Beiträge: 8
Registriert: Montag 19. März 2007, 13:36
Wohnort: Enschede, NL
Kontaktdaten:

Re: Dutch! Samenwerken.

Beitrag von mcgadget »

Nou dan meld ik mij hier ook bij aan.

Ohw wacht, zat er al he :)
mcgadget
Beiträge: 8
Registriert: Montag 19. März 2007, 13:36
Wohnort: Enschede, NL
Kontaktdaten:

Re: Dutch! Samenwerken.

Beitrag von mcgadget »

Nou we hebben nu 3 slachtoffers die gezellig in groeps verband meebouwen :)

Het gaat hier om:
Bastiaan
Sven
Dennis (McGadget)

Verder mensen interesse? Mail dan naar Bastiaan of mij (McGadget)

Greetz Dennis
Bastiaan
Beiträge: 228
Registriert: Montag 8. Dezember 2003, 20:50
Wohnort: Zwolle (NL)
Kontaktdaten:

Re: Dutch! Samenwerken.

Beitrag von Bastiaan »

Het thema/onderwerp van deze layout is als volgt.

Het hart van het gebied bestaat uit een grote plaats "Achsborn (Emse)" met een metronet. Achsborn vormt een tweelingstad samen met Emseburg, een wat kleinere havenstad, gebouwd door Dennis. Emseburg ligt ten oosten van Achsborn, heeft een middelmatig tram- en metronet en is door middel van een sneltram aangesloten op het metronet van Ulrich.
Tussen Emseburg en Achsborn loopt de rivier de Emse. Deze rivier meandert door de binnenstad van Achsborn. Diverse grachten sluiten daarop aan. Aan de rand van de binnenstad zijn drie kopstations gesitueerd: ten zuiden, ten westen en ten noorden. Deze waren vroeger bedoeld voor één of twee lijnen naar een andere stad en waren niet met elkaar verbonden. Later zijn er een aantal verbindingslijnen aangelegd, met name voor goederenverkeer.

Naast Achsborn en Emseburg zijn er nog drie gebieden beschikbaar. Om de layout zo realistisch mogelijk te houden, zodat we niet vier metropolen met een enorm metronet en twee vliegvelden krijgen, hebben we wat richtlijnen opgesteld. Hierdoor wordt het gebied ook afwisselender.

Het gebied ten zuiden van Achsborn zou moeten bestaan uit:
- een landelijk gebied met kleine plaatsen (zonder stadsspoorwegen, zoals tram of metro)
- één of meerdere fabrieken

Het gebied in het westen zou moeten bestaan uit:
- een heuvelachtig gebied met veel bos
- een historisch stadje met een klein trambedrijf
- één of meerdere industriën zoals mijnen

Tenslotte het gebied aan de noordkant van Achsborn, dat zou moeten bestaan uit:
- een landelijk gebied met enkele bossen
- een grotere plaats die ver van Achsborn af ligt
- enkele kleine plaatsen

Dit zijn richtlijnen, geen regels. Je hoeft je er niet aan te houden, maar het zou het realisme wel ten goede komen als je je een beetje richt op deze punten.
Ik kan het aanbevelen om voor dat in BAHN begint, eerst een concept of ontwerp te maken en niet in het wilde weg gaat bouwen. Ik heb hier ervaring mee en ben meerdere keren ergens vastgelopen.

Heb je interesse voor één van deze drie gebieden, laat het dan weten.

Klik hier voor een schematische gebiedsindeling.
Zuletzt geändert von Bastiaan am Dienstag 20. März 2007, 14:09, insgesamt 1-mal geändert.
Niederländische Grafiken für BAHN -- Jetzt nicht mehr auf DutchBahn, aber auf Trapho.net!
mcgadget
Beiträge: 8
Registriert: Montag 19. März 2007, 13:36
Wohnort: Enschede, NL
Kontaktdaten:

Re: Dutch! Samenwerken.

Beitrag von mcgadget »

Oke Bastiaan,

Ben het hier opzich helemaal mee eens :)

Groet Dennis
Bastiaan
Beiträge: 228
Registriert: Montag 8. Dezember 2003, 20:50
Wohnort: Zwolle (NL)
Kontaktdaten:

Re: Dutch! Samenwerken.

Beitrag von Bastiaan »

Sven heeft voor het noordelijke gebied gekozen.
Het westelijke en zuidelijke gebied zijn nu nog over. Dus houd je van landelijke gebieden of lijkt het je leuk om een heuvelachtig gebied met een historisch stadje met een klein trambedrijf te bouwen, dan kun je je nog aanmelden.
Wil je toch liever een grote stad bouwen met metro's, S-bahnen enzo: helaas, daar is geen plek meer voor.
Niederländische Grafiken für BAHN -- Jetzt nicht mehr auf DutchBahn, aber auf Trapho.net!
mcgadget
Beiträge: 8
Registriert: Montag 19. März 2007, 13:36
Wohnort: Enschede, NL
Kontaktdaten:

Re: Dutch! Samenwerken.

Beitrag von mcgadget »

Ok, p.s. mensen die mee doen, het zou perfect zijn als wij dan elkaars MSN zouden kunnen uitwisselen.

Skype of Google Talk zijn ook opties.

En andere suggestie is om een nieuwe topic aan te maken voor het Teamwork Project :)

Groet Dennis
Rolinator
Beiträge: 13
Registriert: Sonntag 10. Dezember 2006, 17:46
Wohnort: Die Niederlande

Re: Dutch! Samenwerken.

Beitrag von Rolinator »

Ok, Ik heb mijn keuze kunnen maken, Ik zal ook nog ff snel een mailtje doorsturen...

Ik ga voor het zuidelijke gebied.
daar heb ik nog iets op aan te merken:

Als ik allemaal kleine steden (dorpen) heb, was ik van plan om ook een middelgrote stad te maken, met een mogelijk grensstation.
Zo is het dus ook mogelijk om het internationale vervoer weer te geven:)

andere aanmerkingen op de layout:
snelweg die de grote en middelgrote steden verbind, inclusief wegverkeer.

Goederenstroom: Dit heeft een begin en een eindpunt, zodat je dus rangeerbewegingen krijgt naar de eind bestemming.

Dit is iets wat ik bij andere wandernetze mis, want daar gaat goederen verkeer van rangeerstation naar rangeerstation en mis je de leuke rangeer bewegingen, en mis je dus realisme. je krijgt een soort modelbaan effect.

vb.

ketelwagenset van de haven in rotterdam naar DSM in geleen en terug
[img]icon_biggrin.gif[/img] maar dit zijn allemaal suggesties

Rolinator

Edit: mijn email is [url=mailto:r.hoefkens@gmail.com]r.hoefkens@gmail.com[/url]
mijn msn is [url=mailto:r_hoefkens@hotmail.com]r_hoefkens@hotmail.com[/url]
Zuletzt geändert von Rolinator am Mittwoch 21. März 2007, 16:42, insgesamt 1-mal geändert.
So Schön wie Bayern...
Sander Fondse
Beiträge: 1966
Registriert: Sonntag 18. April 2004, 17:40
Wohnort: Nieuwveen (ZH), die Niederlande
Kontaktdaten:

Re: Dutch! Samenwerken.

Beitrag von Sander Fondse »

<table width="90%" cellspacing="1" cellpadding="3" border="0" align="center"><tr> <td><span class="genmed">Zitat:</span></td></tr><tr><td class="quote">Goederenstroom: Dit heeft een begin en een eindpunt, zodat je dus rangeerbewegingen krijgt naar de eind bestemming.

Dit is iets wat ik bij andere wandernetze mis, want daar gaat goederen verkeer van rangeerstation naar rangeerstation en mis je de leuke rangeer bewegingen, en mis je dus realisme</tr></td></table>

Ik weet niet of je goed keek, maar in wandernetz 3 (en ten dele 9) zijn er vele Ng. Dit zijn treinen die station na station afgaan om wagons af te geven.
Bahn, immer etwas zu tun. Und ohne Verspätungen, wie die NS.
mcgadget
Beiträge: 8
Registriert: Montag 19. März 2007, 13:36
Wohnort: Enschede, NL
Kontaktdaten:

Re: Dutch! Samenwerken.

Beitrag von mcgadget »

<table width="90%" cellspacing="1" cellpadding="3" border="0" align="center"><tr> <td><span class="genmed">Zitat:</span></td></tr><tr><td class="quote"><table width="90%" cellspacing="1" cellpadding="3" border="0" align="center"><tr> <td><span class="genmed">Zitat:</span></td></tr><tr><td class="quote">Goederenstroom: Dit heeft een begin en een eindpunt, zodat je dus rangeerbewegingen krijgt naar de eind bestemming.

Dit is iets wat ik bij andere wandernetze mis, want daar gaat goederen verkeer van rangeerstation naar rangeerstation en mis je de leuke rangeer bewegingen, en mis je dus realisme</tr></td></table>

Ik weet niet of je goed keek, maar in wandernetz 3 (en ten dele 9) zijn er vele Ng. Dit zijn treinen die station na station afgaan om wagons af te geven.

</tr></td></table>

Afijn, best dat dit er wel of niet in zit, echter heb ik in dit topic liever geen discussies over wat er wel of niet in een ander project zit.

Daar voor is het desbetreffende topic namelijk.

Groet Dennis
Bastiaan
Beiträge: 228
Registriert: Montag 8. Dezember 2003, 20:50
Wohnort: Zwolle (NL)
Kontaktdaten:

Re: Dutch! Samenwerken.

Beitrag von Bastiaan »

Leuk idee Rollinator [img]icon_smile.gif[/img]
Over snelwegen gesproken. Het is het mooist als deze gebouwd worden op de normale manier: het aantal rijbanen voor één richting direct naast elkaar, dus niet met een streepsymbool er tussen. Anders wordt een vierstrooks weg tien vakjes breed en dat is niet bepaald realistisch. Een vierstrooks weg is vaak net zo breed als een viersporige spoorlijn.
Niederländische Grafiken für BAHN -- Jetzt nicht mehr auf DutchBahn, aber auf Trapho.net!
mcgadget
Beiträge: 8
Registriert: Montag 19. März 2007, 13:36
Wohnort: Enschede, NL
Kontaktdaten:

Re: Dutch! Samenwerken.

Beitrag von mcgadget »

Alhoewel, tussen de snelweg zit ook altijd een groene strook.

==============
==============
==============

==============
==============
==============

En jah die is toch ook al gauw één spoor breed.

Greetz Dennis
Bastiaan
Beiträge: 228
Registriert: Montag 8. Dezember 2003, 20:50
Wohnort: Zwolle (NL)
Kontaktdaten:

Re: Dutch! Samenwerken.

Beitrag von Bastiaan »

Dat bedoelde ik ook niet. Ik bedoelde dat je rijbanen die in het echt naast elkaar zitten (dus zonder groene strook er tussen) gewoon naast elkaar moet bouwen. Sommige mensen zetten er dan streepsymbolen tussen en dat is lelijk.
Niederländische Grafiken für BAHN -- Jetzt nicht mehr auf DutchBahn, aber auf Trapho.net!
Antworten